Mycket skoj komma skall=)

Mycket som händer, trots att det är vinter och lite halvtråkigt väder.. Hade det inte blåst så himla mycket hade det kunna vara ganska skönt ute, men det verkar inte som vi ska slippa den:(
 
Lilla Zavanna har blivit såld och vi har börjat lite smått med hennes avvänjning och hon sköter sig exemplariskt. Hon ska gå kvar här så länge, så det är ingen panik med avvänjning för den delen, men det känns som både hon Zamora tycker det är skönt att vara ifrån varann på dagarna! Eva som har köpt våran lilla pärla har redan familjens ridhäst inhyrd här, så nu hoppas vi på att Zavanna blir bra kompis med henne och önskar självklart all lycka till Eva med familj och hoppas de kommer trivas med sin nya häst!
 
Jag har även fått en medryttare, vilket är fantastiskt!! Trodde det skulle vara kört när vi bor som vi gör, men plötsligt så flyttar det hit en tjej, som inte vill något hellre än att pyssla med hästar!! Tanja som hon heter har redan kommit igång och ridit lite och det känns så himla skönt att ha sällskap i stallet och hjälp med unghästarna, en nytändning kan man säga=) Vi har grejat en del med Zafir också och hon är lika cool som alltid, vi har skrittat lite i skogen på henne och det märkas att hon gillar när hon får vara med! Så vet ni någon som letar ett 3-årigt sto med fin stam och bra psyke då har vi en här hemma=))
 
Vi otroligt mycket skoj att se fram emot och det börjar ju redan nästa helg med en tripp till Jönköping för att gå på exteriör konferens som SWF anordnar, hoppas många tar chansen att åka! Jag lämnar Per och barn hemma och åker med en nyfunnen vän från grannbyn som i dagarna förhoppningsvis blir lycklig cob-ägare, det är så skoj att fler får upp ögonen för rasen.
 
Sen i slutet av februari så blir det en tripp till Göteborg Horse Show, detta har jag och Per gjort lite till en tradition och vi passar även på att bo på hotell och lyxa lite extra, det behöver man ibland;)
 
Och till sist så har jag äntligen bokat flygbiljetter till Wales, äntligen ska Per få se detta fantastiska land, vet ju att han kommer uppskatta alla pubar och hästarna och naturen med tror jag, vem kan inte uppskatta det=))) Vi åker den 21 Juli och dom flesta welsh människor förstår ju varför vi valt detta datum;) Vi ska förstås vara några dagar på Royal Welsh Show, det var 12 år sedan sist för min del.. Börjar man bli gammal eller?!? Förmodligen... Och sen blir det ju såklart några dagar på Derwen Stuteriet med!
 
En sak som är lite tråkigare är ju att min systemkamera har gått sönder och därför blir det inte så mycket bilder här=((( Och min IPhone har gett upp med, så jag hoppas att dessa går att laga... känns tomt utan dom trots att det bara är prylar.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jessicah

Ååh jag blir alldeles upprymd och glad när jag läser alla era Welsh-planer. Låter helt fantastiskt! :-)

Kram från Alert och mig

2014-01-30 @ 21:40:05
URL: http://www.vildarna.wordpress.com
Postat av: sara s

Grattis till medryttaren! Förstår att det blir så mycket roligare.
Och vad kul att ni åker till Wales tillsammans!
Ha det bra!

2014-02-02 @ 14:40:52
URL: http://enuffes.blogg.se
Postat av: Maria

Det känns så himla roligt med allt welshigt som händer just nu och det toppat med en medryttare som också gillar rasen, så kan det inte bli annat än bra=)

Och Sara, Vilket underbart fint kort Lowa fick på sin 3-årsdag, jag tänkte att jag skulle ringt och tackat, men har inte kommit så långt än..

2014-02-02 @ 22:43:34
URL: http://agardensstuteri.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0