Exteriör Konferens!

Oj, vad tiden går! Förra helgen var det ju exteriör konferens i Jönköping som stod på schemat, det var en väldigt lyckad tillställning måste jag säga! Det var runt 40 stycken welsh-fantaster som hade samlats och först var det en grundlig genomgång av Gunn Johansson av vad man som domare kollar på när man dömer och det var en hel del att lära! Sen var det tre domare (och även uppfödare) från Wales/Skottland som var inbjudna till konferensen och även detta var väldigt roligt att höra. Det var både lite historia om deras stuterier och hur dömandet går till i våra ponnyers hemland!
 
Det var roligt att träffa Ifor från Derwen igen, tiden går ju som sagt och i år är det 14 år sedan jag kom till Derwen Stuteriet för första gången (då för att göra praktik från skola) denna praktik gjorde att jag verkligen fick upp ögonen för denna vackra ras (vet att jag skrivit detta innan, men det tål att upprepas) När skolan var klar åkte jag tillbaka för att jobba och vilken lärorik tid detta var i mitt liv! Senast jag träffade Ifor och var i Wales var 2008, men han är sig lik, det som har förändrats mest är väl mitt engelska tal=( har väl aldrig varit någon höjdare på engelska, men har ju kunnat pratat obehindrat, men nu kände jag att det var många ord som saknades och svårt att få ihop meningar, detta får det bli ändring på!!
 
Idag har våran lilla Dusk fått skor för första gången och han var jätte duktig=) Vi laddar inför hingstvisningen nu, ska bli så spännande (och nervöst) 6 veckor kvar bara. Hoppas det är många som tar chansen att visa sina hingstar, jag har alltid tyckt att det är viktigt att visa fram hingstarna och i längden så tror jag att det lönar sig att använda Kvalitetsboksförda hingstar till sina ston, men jag ska inte säga att jag aldrig skulle använda en hingst som inte är införd i kvalitetsboken, men då ska den på annat vis ha visat att han är en värdig far!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0