Vart tar tiden vägen?

Då var det en hel evighet sedan jag skrev och det har hänt en massa känns det som!
 
Vi var på utställning i Håcksvik på nationaldagen och där blev Isadora bästa cob med 40 poäng och en hedrande 4:e plats i BIS-ringen, två dagar senare fick hon åka till Iglatjärns stuteri och deras vackra hingst Haly för betäckning, det tog en stund innan hon kom i brunst, men nu är hon färdig betäckt så vi håller tummarna för att hon är dräktig, jag är nog lika spänd som Ingela inför detta föl, det blir ju nästan som ett barnbarn=)
Ågårdens Isadora
 
Sen har vi haft besök av Christina Blomquist (Ias Stuteri) som har fött upp Rosette och då även klart ägt Isabella innan oss. Vi åkte och kollade när Lina red Rosette och hade lite rundvandring bland våra hästar och förstås en massa welshprat, himla trevligt och en så bra idé att åka på semester runt om i Sverige och hälsa på såna som man sålt hästar till! Du är så välkommen tillbaka=)
 
Vi ska ju behålla en av Zamoras avkommor, men har lite bekymmer med vilken, så nu är både Zavanna och Zafir ute på annons så får vi se om någon fastnar för någon av dem.. Båda är så otroligt vackra och jag har ju hela tiden sagt att jag ska behålla Zafir, men Zavanna är ju minst lika fin och har dessutom fått Caracas bläs och det kanske är ett tecken att det är henne jag ska spara;)
 
Sen har jag fått ett otroligt fint erbjudande som jag inte kan eller vill stå emot, låter er suga lite på vad det kan vara:) men jag kan säga att det är en liten dröm som går i uppfyllese i alla fall!
 
Wilma är konstaterad dräktig och går allt vägen så blir det ett fjärde helsyskon det är alltså Caracas som är den lyckliga fadern igen, men till nästa år kan det hända att vi ska prova något nytt!
 
Zamora och Caracas har vi börjat rida lite smått och dom verkar tycka det är väldigt mysigt att komma ut och lufsa i skogen
 
Det blev väldigt bildfattigt, men tyvärr så har min kamera gått sönder, så alla bilder ligger på telefonen om vem orkar gå och hämta laddsladd så här sent?!
 
Jag har säkert glömt en massa som hänt, men jag får ta när jag inte är så trött!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Men, nu blev jag ju inte alls nyfiken! Antar att det visar sig :)
Fina tjejer du har. Isadora var helt underbar <3

2013-06-28 @ 07:43:44
URL: http://www.iglatjarn.com
Postat av: Mikaela

Oj, vad svårt och välja utav Zafir och Zavanna! Jag tycker inte du ska sälja nån, men du kan ju inte behålla alla.. Jag har alltid tyck om Zafir, hon är grymt snäll och väldigt fin o lik sin pappa! Zavanna har jag ju bara sett en gång på riktigt, och hon är också otroligt fin, o också väldigt lik sin pappa.. Och bläsen har hon ju fått efter pappan!Och det är ett bevis på att hon är lik Caracas:) Jag tycket om Zavanna också, jag gillar verkligen bläsen på henne.. Väldigt svårt val, kan jag säga!!

2013-06-28 @ 17:30:33
URL: http://mikaelasnygging.blogg.se
Postat av: Maria Borvall

Jag blir så glad att ni är in här och kollar, trots dålig uppdatering! Och Sofia jag ska snart göra det officiellt, vill först att allt ska vara helt klart:)

Ja, Mikaela det är ett kanon svårt val, jag hoppas jag hittar en bra köpare till någon av dom så blir det lättare:)

2013-06-28 @ 23:29:33
URL: http://agardensstuteri.se
Postat av: Christina Blomquist

NU blev jag nyfiken! En kvalificerad gissning: du har blivit erbjuden att låna ett fint sto!?
Det var sååå trevligt att hälsa på dig och din familj och jag kommer gärna och hälsar på en annan gång :-)

2013-07-01 @ 09:02:48
Postat av: Linda Wennström

Jag blev också jättenyfiken!! Väntar på uppdatering! :)

2013-07-02 @ 07:40:59
Postat av: Maria Borvall

Den gissning var ju inte dum Christina, enda skillnaden var ju att vi köpt henne!

Nu slipper ni vänta mer;)

2013-07-02 @ 09:50:33
URL: http://agardensstuteri.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0