Välkommen till världen!



Jag var nog lite snabb igår att skriva att allt hade gått bra... men det ser ut att sluta väl i alla fall!

Isabella fölade ute och även den här gången missade vi fölningen.. Helt plötsligt stod en liten herre vid hennes sida! Isabella är lite reserverad av sig och eftersom han stod och diade, så tänkte jag att det var bäst att lämna dom i fred ett tag, även om inte Isabella hade släppt efterbörden. När jag kom ut en stund senare satte jag mig i hagen för att bekanta mig med nykomlingen, då insåg jag att han inte alls diade, utan höll på att buffa på sidan av juvret.. Vi tog in dom i stallet för att hjälpa till lite, men han förstod inte alls..

Per hade hunnit åka till jobbet, så det var himla skönt att ha pappa på nära håll till hjälp, vi mjölkade ur Isabella för att få i honom råmjölken genom nappflaskan, men det var väldigt trögt det med till en början. Jag gick in och ringde veterinären för Isabella hade fortfarande inte släppt efterbörden och det hade gått sex timmar. Jag hade tur för det var Ionell (absolut den bästa hästveterinären jag träffat) som hade jouren och han kom med det samma!

I samma veva fick pappa fölet att ta flaskan och det hela kändes lite bättre! Ionell fick bort efterbörden och hjälpte oss att mjölka ut mer mjölk (han gjorde det ungefär 10 gånger så snabbt som jag=) Och lilla "I" (han har inte fått något namn än) tyckte att det var helt okej att dricka ur flaskan, men ville absolut inte försöka på sin mamma... Så det blev en lång natt med matning varje timma, men min snälla pappa ställde upp och tog hälften av passen och Lowa fick sova hos farmor och farfar, så det hade kunnat vara tuffare. Idag har vi fått fortsatt med flaskan och jag trodde aldrig att han skulle förstå att det var smidigare att äta från sin mamma, men så ikväll så släppte det och han diade för första gången själv! Vilken underbar känsla! Det blir ju mycket passning ändå dom närmsta nätterna och dagarna, men nu känns det som allt går åt rätt håll=)

Han gillade inte riktigt blixten på kameran, så han blundar på nästan alla kort, så jag får ta bättre bilder så fort dom får komma ut!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Han är jättefin. Grattis!

2012-05-30 @ 21:31:28
Postat av: sara s

Grattis!

2012-06-01 @ 20:00:25
URL: http://enuffes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0