Härliga maj!

Tiden går fort som vanligt=) Igår var Zafir två veckor och nu är det ca två veckor kvar till Isabella är beräknad att föla, förra året fick hon fem dagar innan beräknat, så vi får se hur det blir i år, kan ju komma när som helst=)

Igår hände det en rolig sak som inte har med stuteriet att göra, men jag vill dela med mig ändå=) Lowas första kusin föddes och jag blev moster! En liten kille blev det som ska heta Filip! Ett stort grattis till syster och Anders! Tyvärr dröjer det en hel månad innan jag får träffa underverket...

En bild säger mer än tusen ord brukar man ju säga, därför får ni lite bilder istället för ett långt blogginlägg=)








Jag vet att det blir många bilder på nykomlingen Zafir, men hon känns lite speciell! Hon har en underbar uppsyn på världen och är bara så charmig och dessutom väldigt snygg om ni frågar mig=)




Lilla Gwylfah är ganska avundsjuk på Zamora och hennes föl, så det blir spännande att se hur hon blir som mamma, förmodligen kanon! Det är lite synd att hon fölar sent, Men den som väntar på något gott...=) Det hade varit roligt om hon och Zamora hade fölat ungefär samtidigt eftersom dom är så bra kompisar...
Passade på att foto fina Isadora när hennes matte Ingela var ute och tränade henne lite, om allt går som planerat så ska det bli några utställningar för henne i sommar!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0