26 Juli

Då har det varit tyst från mig en stund! Mina föräldrar+ lite andra släktingar och vänner har varit här i en vecka. Vilket innebär mycket skoj och lite data=)

Imorgon ska vi till Svenljunga på premiering, vi ska ha med Rosette och sen ska Ingela ha med Isadora (fast Per springer med båda). Det är lite extra spännande eftersom det blir första utställningen där någon av våra uppfödningar visas=) Och Isadora är ju den allra första som föddes på stuteriet! Spännande kommer det bli och sen passar vi på att åka med samma hästar till Örby på lördag för ännu mer träning och sen är det ju kul att få bedömningar av olika domare samma vecka! Fick startantalet igår till Örby och det är tråkigt att det inte är fler som passar på att visa sina hästar, men samtidigt vet jag ju hur det är att få ihop tiden, som bara tycks springa ifrån än...

Igår fick våra föl och deras mammor åka på bete, så nu får dom gå på ca 10 hektar och bara vara hästar, dom verkar gilla det och det är ju så kul att se fölen leka med varann!

Det har blivit dåligt med bilder på senaste, men då är det tur att man har Christina och Wiper, deras träning går vidare och jag har fått massor av fina bilder. Hon säger att han är jätte trevlig att jobba med och sånt känns så skönt att höra, det känns som ett litet bevis på att man inte är helt ute och cyklar i sin avel, för visst är psyket minst lika viktigt som utseendet och gångarterna? det verkar som om Wiper har fått lite av allt=) Så nu är det bara titta och njuta=)













 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0