Utställning i Lerum

Nu är det ju en månad sedan som det var utställning i Lerum och vi packade in Rosette och Isadora för att åka dit, men som man brukar säga bättre sent än aldrig!

Både Rosette och Isadora fick silver denna dag, kanske en liten besvikelse då jag hade hoppats på att Rosette skulle få avsluta detta utställnings år med ett guld. Hon har ju faktiskt fått det på dom andra tre vi varit på i år! Jag är ändå nöjd med hur hon skötte sig, för hon vill gärna dumma sig när hon kommer på nya platser och den här gången så märktes det att all träning som vi faktiskt lagt ner har lönat sig lite ialla fall, (även om det inte går att se på utställningsresultatet då) hon var inte alls lika stressad och stirrig som hon har varit innan när vi varit ute och det tycker jag är minst lika viktigt! Hon fick i alla fall skaplig kritik, men hon måste lära sig att slappna av helt så hon inte blir så stel i gångarterna,  men det är ju nästa år det gäller för då har vi tänkt att visa henne på både 3-årstest och för kvalitetsboken så hittills har det ju varit mest för träningsskull!

Isadora är av den lite lugnare typen och hon tog utställningen med ro och där kanske man istället skulle vilja ha lite go, men det ska vi öva fram till nästa år! När vi har varit här hemma så har jag tyckt att hon är välutvecklad för sin ålder, men när hon gick i ringen med tre andra 1-åriga cobston, så förstår jag varför domaren satt outvecklad på henne.. Det var hon ju om man jämförde dom, det är ganska lätt att gå hemma och bli lite hemmablind, men sen tycker inte jag om att mata på dom för mycket heller (och ni menar jag ju absolut inte att dom andra hade gjort det för alla växer ju så olika snabbt). Men hon kommer att komma igen tids nog!

Rosettes halvsyster (båda e. HT) Ias Eleri var också där, Hennes matte Sara visade henne för kvalitetsboken och där gick allt som planerat, dom fick sina 40 poäng och det åtråvärda avelsdiplomet!! Ett stort grattis från oss!


Ias Rosette


Halvsyskonen Rosette och Eleri som inte är helt olik varann..


Och här har vi ett platsbyte..


Ias Eleri


Fick ingen fin bild på Isadora från utställningen så det fick bli en från tidigare!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0