Regn, regn och paddock=)

Vilket väder vi har haft den senaste tiden, det har verkligen öst ner och vi som hade tänkt att få in lite mer hösilage, men det är nog att hoppas på för mycket=( Allt som allt kommer vi ha 12 stycken hästar här i vinter om vi inte får någon såld (nio egna och tre "inhyrda"), så våra hittills 50 balar är nog tyvärr inte tillräckligt... Men jag tror inte att vi är dom enda med dessa problem iår?!?!

Var uppe hos Wilma, Wonder, Isabella och Ice en längre stund idag och satt och funderade över lite allt möjligt.. Vi har ju haft lite tråkigheter med hästarna i sommar (även om det mesta är löst nu) vilket bla. har lett till att Caracas inte kunnat gått på bete med stona som vanligt.. Så Wilma är bara betäckt på fölbrunsten och Isabella på 30 dygnsbrunsten och jag är osäker om det blir något föl för oss nästa år. Samtidigt så tycker jag inte det gör något eftersom vi har tillräckligt att göra ändå och Isabella har haft 6 föl på rad, så hon kan behöva vila ett år!

Zamora som vi är säker på att inte har något föl i magen, ska jag försöka hinna med att rida lite i höst och vinter, så nu är det bara hoppas att tiden är på min sida=) Det finns ju alltid mycket att göra när man har gård, hästar och bebis!

Som rubriken lyder, så har vi även dragit igång med projektet paddock! Jag har tjatat ganska länge att vi behöver en riktig ridbana och äntligen är det pågång, men jag inser ju att det kommer att ta lite tid för Per är så duktig så att han gräver själv med traktor. Men till våren kanske den är färdig, man ska ju alltid ha något att längta efter=)

Idag ska jag visa en bild på Pers morfars häst som ska bo här i vinter



Linus - En 1-årig valack som är korsning mellan fjording/halvblod och är väldigt söt trots att han inte är en cob;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0