Lite allmänt!

Att gå i väntans tider är jobbigt, i alla fall när man inte riktigt säkert kan veta när det blir... Jag pratar självklart om Wilma. Först så trodde jag inte att hon var dräktig, vi betäckte ju henne bara en gång på fölbrunsten och även om hon gick med Caracas hela förra hösten så kände jag att tog hon sig inte första gången så blir det inget, för under dom åren vi har haft Caracas, så har hon aldrig låtit honom betäcka henne i frihet.. men det gjorde hon tydligen förra hösten! I April började hon gå upp väldigt mycket i vikt, så vi åkte och ultraljudade henne och visst var det ett föl där, men när det är så långt gånget är det svårt att se exakt när det ska bli, men veterinären trodde någon gång i Juli och nu är ju snart augusti slut med=( Så jag säger bara, SNÄLLA WILMA FÖLA SNART!!!
 
Idag fick vi fint besök av häst och vagn och så mysigt det såg ut! Dom var ute på långrunda och visst blev man lite sugen att åka med=)
 
 
Idag hann jag och Ingela med att löshoppa Isadora och Dusk med och vi började med Isadora och tyvärr så tänkte jag inte på kameran då... Isadora har verkligen fått flyt i hoppningen och tycker det är super kul, nu gör hon som pappa Caracas och bara springer runt, runt och hoppar och hon gör det med fin teknik med, så bilder på henne får vi ta nästa gång det är dags på hoppning! Dusk har fått hoppat några språng när vi varit ute och busat i paddocken och han förstod direkt vad det var frågon om och även han gör det mycket bra=)
 
 
 
 
Sen var det ju väldigt länge sedan jag la ut bilder på Illusion, han växer och har blivit riktigt stor nu och äntligen lite tuffare! Imorgon kommer hovslagaren och chipmärker och gör klart allt till passet, så sen ska dom faktiskt få gå ut lite på det stora betet innan hösten är här, så det blir en stor dag för lillkillen imorgon!
 
 
 
Ja, det var ju en liten uppdatering i alla fall=) Mest bilder som vanligt, men det är väl roligast med!

Kommentarer
Postat av: sara s

Jag tror ingen kan bli less på alla fina foton du lägger in!

2012-08-30 @ 06:41:23
Postat av: Maria Borvall

Tack Sara, vad snäll du är=)

2012-08-31 @ 09:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0