Avelsdiplom!

I helgen bar det av till Hanaskede och Skaraborgs Ponny Avels vårutställning! Rosette var även anmäld till visning för införande i kvalitetsboken och därför var jag ganska nervös... Och innan visningen fick jag reda på att hon kunde ha fått sitt diplom redan helgen innan, vilket jag inte trodde eftersom att utställningen i Håcksvik inte anordnades i samband med någon rasförening, men tydligen räcker det att bedömningen görs av godkänd domare. Så jag såg framför mig hur Rosette fick sina 39 poäng och avelsdiplomet flög bort i vinden... Men som tur var hade jag fel och hon fick lika poäng som helgen innan 9-9-8-8-8= 42 poäng och blev även denna gång BIS=)) det var ju en jätte stor bonus i det hela för jag var redan hel nöjd efter att hon tilldelas guld och diplom!

Även Isadora gjorde en strålande insats, även hon fick samma poäng (41) som förra helgen och hon blev även BIR-reserv i starkt startfält! Och dagen till ära så visade hon till och med bra bakbens aktivitet i traven, vilket hon inte alltid gör, även om hon egentligen har en jätte fin trav! Tyvärr så blev det inga bilder på Isadora från dagen, då Per och jag var själva, men det får vi ta igen senare!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0