Lite höst-nyheter!

Då har vi så smått börjat att flytta hem hästarna till gården igen! Det var meningen att alla ston med föl skulle få åka hem i söndags, men vi bestämde att Isabella, Ice, Wilma och Wonder skulle få beta av det sista så tar vi hem dom nästa helg istället. Zamora och Zafir fick komma hem, då jag tycker att Zafir har tappat lite i hull, men det hoppar jag sig ska lösa sig nu!


Zafir hemma igen

I söndags åkte Lilla Gwylfah hem, det känns lite tomt utan henne för hon är ett sånt trevligt sto som man bara tycker om=) Hon är i alla fall ombetäckt och konstaterat dräktig med Caracas och det ska bli så spännande att se vad det blir, Årets var ju så vacker, bortsett från benen såklart...

Tack Madde och Fia att vi fick chansen att låna detta fina sto!


Fina tjejen!

En annan ska som har hänt i veckan är att Pers ardenner Aqua har blivit såld, jag och Aqua hade aldrig rätt kemi så jag tycker det är ganska skönt om man får säga så.. Men Per som gillade henne mer, tyckte nog att det var lite trist i fredags när hon åkte, han har ju haft henne sen hon var föl och hon är född hos Pers pappa, så han har varit med från början. Nu hoppas vi att hon ska trivas hos sin nya ägare!


Aqua för två år sedan, hon tyckte det var skoj att hoppa lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0