En häst kommer lastad...

Igår bar det av mot Landskrona för att leverera Wiper till sitt nya hem! Och till att börja med, så måste jag säga att jag är väldigt imponerad av honom! Jag får ju erkänna att vi inte riktigt har hunnit hantera honom, så mycket som jag tycker att man ska hantera en unghäst... men igår visade han verkligen hur stabil han är ändå! Han gick rakt på transporten och stod där som han aldrig gjort något annat (han har bara åkt en gång själv före detta).

När vi 2,5 timmar senare var framme var han inte ens svettig och gick lugnt ur transporten. Sen tog Christina över sin lilla häst och visade honom runt lite, innan han fick gå in i hagen till sin nya kompis Leo, en haflingervalack på 14 år. Vi hade verkligen en trevlig förmiddag och dessutom fick vi en otroligt god paj=) Tack Christina!




Han kommer bli så fin när han växt färdigt.






Nyfiken=)


Wiper och Leo gillade varann från första stund!


Lilla Mysan bor också på gården


En väldigt snäll Lowa, som trots lite förskylning var glad som vanligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0